۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است


رهبر انقلاب اسلامی با بیان نکاتی که می‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوری شتاب دهد، افزودند: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، «گسترش کمّی و ارتقای کیفی این شرکت‌ها» و «دخالت دادن آنها در بخش‌ها و طرح‌های اصلی کشور» ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ایشان «ترویج استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان» را در تقویت این شرکت‌ها مهم دانستند و به مسئولان دولتی گفتند: مقرر کنید که نیازهای دستگاه‌های دولتی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شود.

«جدی گرفتن تشکیل هسته‌های نخبگانی در دانشگاه‌ها» و «مراقبت وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکلات سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» دو نکته‌ی دیگری بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تقویت حرکت علمی کشور مؤثر و مفید خواندند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت بنیاد ملی نخبگان، به توانایی‌ها و صحت عمل دکتر ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور ابراز اعتماد عمیق کردند اما افزودند: درباره‌ی مشکلات موجود میان معاونت علمی و بنیاد نخبگان نگرانی وجود دارد و باید با جداسازی آنها یا انتصاب مدیری قوی برای بنیاد، این مشکلات را حل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گزارش‌های موجود درباره‌ی کُند شدن یا توقف طرح‌های کلان تحقیقاتی در عرصه‌های مهمی همچون هوافضا، ماهواره، هسته‌ای و برخی زمینه‌های دیگر را مایه‌ی نگرانی خواندند و تأکید کردند: مسئولان توجه کامل کنند که این‌گونه طرح‌های مهم مطلقاً نباید کُند، نیمه‌تعطیل یا متوقف شود، زیرا با ایجاد خسارت علمی، دانشمندان جوان را مأیوس می‌کند و این خطر بسیار بزرگی است.

ایشان با ابراز خرسندی از تشکیل معاونت فرهنگی در بنیاد نخبگان و تأکید بر  ارتقای فعالیت‌های این معاونت، برگزاری اردوهای جهادی برای نخبگان را نیز مهم و مفید دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی در نوعی جمع‌بندی از سخنانشان افزودند: هدف اصلی، تشکیل جامعه و کشوری است که ضمن برخورداری از شاخص‌های جهانی مانند «پیشرفت علمی و قدرت و ثروت»، از «ایمان، معنویت و شرافت» نیز لبریز باشد و با جلب دل‌های ملت‌ها، بشریت را از جهالت و ضلالت کنونی برهاند و بدون تردید تحقق این مهم، از عهده‌ی ملت بزرگ ایران و جوانان عزیز، باهوش و پرانگیزه‌ی کشور برخواهد آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دشمنی قدرت‌های شیطانی با هر حرکت مخالف، افزودند: چند روز قبل یکی از دولتمردان آمریکایی گفت تا حمایت و طرفداری ایران از مقاومت باقی است، معلوم نیست تحریم‌ها به‌طور اساسی تکان بخورد که این همان واقعیتی است که بارها به مسئولان گفته‌ایم.

ایشان با اشاره به سخنان برخی مسئولان آمریکایی در دیدار با مسئولان ایرانی مبنی بر «بدبینی رهبر انقلاب اسلامی به آمریکا» افزودند: آیا با این‌گونه حرف‌ها، می‌شود به شما خوش‌بین بود؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری سخنانشان در جلسات خصوصی و عمومی به مسئولان، گفتند: بارها گفته‌ایم که اگر در هسته‌ای عقب‌نشینی کنید، آنها مسئله‌ی موشک را پیش می‌کشند، اگر باز هم عقب بروید، بحث حمایت از مقاومت را مطرح می‌کنند، اگر به عقب‌نشینی ادامه دادید، موضوع حقوق بشر را جلو می‌آورند، و بعد اگر معیارهای آنها را پذیرفتید، سراغ حذف معیارهای دینی در حکومت می‌روند.

ایشان با اشاره به بیانیه‌ی اخیر اتحادیه‌ی اروپا که در آن به امکانات و ظرفیت‌های عظیم ایران پرداخته شده است، افزودند: سخنانی که درباره‌ی امکانات پیشرفت و منابع انسانی و طبیعی ایران می‌گوییم، رجزخوانی نیست بلکه واقعیتی است که غربی‌ها هم به آن اذعان دارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: آمریکایی‌ها حتماً با «ایرانی با چنین ظرفیت پیشرفت و برخوردار از حکومتی بر مبنای اسلام» مبارزه می‌کنند و درک و تحلیل این مهم در میان نخبگان جوان، آنها را در ایفای وظایف تاریخی‌شان کمک خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود، حادثه‌ی عاشورا را خورشیدی بی‌غروب خواندند و گفتند: حادثه‌ی عاشورا تصویری حقیقی از مبارزه‌ی نور با ظلمت، و جنگ شرافت با دنائت است که تکمیل‌کننده‌ی این مسیر، حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) و حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۷ ، ۱۷:۰۳
اعظم سادات سرآبادانی