محور اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی است

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۳۹ ب.ظ

متن خبر تولید ملی :

احمد عجم استاندار قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار داشت:اقتصاد مقاومتی از مقوله تولید ملی تفکیک ناپذیر است چون در سایر حمایت از تولید و سرمایه ایرانی می‌توان زمینه افزایش کیفی محصولات، اشتغال‌زایی و رونق بازار اقتصادی را فراهم کرد. در مقوله اقتصاد مقاومتی باید به موضوع فرهنگ مصرف و صرفه‌جویی توجه کرد و آن را برای مردم تبین کرد تا در مقابل تنگاهایی که دشمن برای اقتصاد ایران ایجاد کرده بتوانیم سربلند بیرون بیابیم.

استاندار با اعلام اینکه شورای فرهنگ عمومی در حال بررسی و ارائه طرحی در خصوص فرهنگ مصرف بهینه می‌باشد، خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه باید با هم همکاری و هم پوشانی داشته باشند تا بتوان در مقابل هجمه های دشمن مقاومت لازم را ایجاد کرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه سیستم حمل و نقل و جابجایی کالا در تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: استان قزوین عزم حمایت از کارخود را برای حمایت از تولید ملی با تقویت صادرات غیر نفتی جزم کرده است که در همین راستا افزایش ۴۴ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نمونه‌ای از شاخص‌ها و فعالیت های مرتبط به اقتصاد مقاومتی است.

عجم در خصوص اقدامات و برنامه‌های استان در جهت تحقق شعار سال یعنی حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی عنوان داشت: در بخش صنعت و کشاورزی که دو محور اصلی توسعه استان محسوب می‌شوند اقدامات زیادی از جمله تامین نقدینگی، رفع موانع تولید و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و گشایش ال سی‌ها صورت گرفته است و تامین زیرساختهای لازم برای تقویت تولید صنعتی و کشاورزی از جمله تامین انرژی و گاز و توسعه سیستم آبیاری تحت فشار نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت در جهت تحقق شعار عدالت محوری اظهار داشت: سفرهای استانی از جمله مصادیق بارز عدالت محوری دولت است که در این سفرها مدیران توانستند با مشکلات مرتبط به توسعه مناطق و دغدغه‌ها و مشکلات مردم از نزدیک آشنا شوند و دائره المعارفی از خدمتگزاری صادقانه را از رهگذر این سفرها به میراث بگذارند.

استاندار قزوین گفت: دولت درپی انجام سه سفر استانی به قزوین توانست ۶۳۰ مصوبه را در محورها و موضوعات مختلف به تصویب برساند که نقش زیادی در تحول و توسعه استان به همراه داشت.

احمد عجم با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته دولت‌‍های نهم و دهم در استان تصریح کرد: در شاخص بهداشت و درمان در دولت نهم و دهم استان قزوین از زیر میانگین کشوری به بالای متوسط کشوری در شاخص سرانه تخت بیمارستانی دست یافت و توانست به بیش از دو برابر رشد در شاخص بهداشت و درمان در مقایسه با دولت سابق دست یابد.

وی در مورد شاخص توسعه فضای ورزشی بیان داشت: در شاخص فضاهای ورزشی رو باز۲۱ برابر و در زمینه فضای مسقف ورزشی نیز بین ۵ تا ۶ برابر ۲۶ سال گذشته رشد داشته‌ایم.

استاندار نوسازی و بازسازی مدارس در مناطق مختلف، ‌توزیع اعتبارات، توسعه روستاها به ویژه توزیع ۴۰ درصد از اعتبارات عمرانی در مناطق روستایی مسکن مهر را از دیگر مصادیق بارز شعار عدالت محوری دولت دانست.

وی با اشاره به سند توسعه استان تصریح کرد: تدوین اسنادی چون سند آمایش و سند توسعه اشتغال در راستای تحقق چشم انداز ۲۰ ساله کشور صورت گرفته است که از جمله زیرساخت‌های لازم و ضروری در مسیر توسعه محسوب می‌شود و قزوین جزو اولین استان‌ها در تدوین و تهیه این اسناد در سطح کشور است.

استاندار طرح شتابگر ملی را از جمله کارهای زیربنایی استان در حوزه علم و فناوری ذکر کرد و در این زمینه بیان داشت: طرح شتابگر ملی یک طرح اشتثنایی در سطح کشور و منطقه محسوب می‌شود که در سایه آن یک مرکز علمی به نمایندگی از ایران در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود و حداقل بیش از هزار دانشمند علمی را درگیر خواهد کرد و تحقق آن جهش اقتصادی کشور را سرعت خواهد بخشید.

وی در پایان با اشاره به نقش و جایگاه مردم در توسعه و تعالی کشور تصریح کرد: بزرگترین تشویق و بهترین دلگرمی برای مدیران حضور و حمایت مردم است که در این مورد مردم قزوین با قدرشناسی واعتماد به مدیران درعرصه‌ها و صحنه‌های مختلف وفاداری و حمایت خود را از نظام اسلامی به اثبات رسانده‌اند.

منبع : برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۷
اعظم سادات سرآبادانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی