نقش تولید ملی در اقتصاد مقاومتی

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۳۷ ب.ظ


اقتصاد مقاومتی می‌‌خواهد در شرایط فشار به کشور، راه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را تعیین نماید

به گزارش دانا رضوی، از  ابتدای انقلاب اسلامی ایران، دشمنان تلاش کردند تا به هر وسیله­­­‌ی ممکن این نظام را از پای در بیاورند. در این مسیر از هیچ ترفندی فروگذار نکردند. از جمله این روش‌ها فشارها و تحریم‌های اقتصادی می‌باشد تا بتوانند از این طریق مردم را نا‌امید کرده و از نظام بدبین کنند.

 

رهبر معظم انقلاب د رجهت مقابله با این ترفند راهبرد”اقتصاد مقاومتی” را مطرح نمودند که در جریان آن، سال‌های اخیر را با اسامی مرتبط با این راهبرد مزین نمودند و از جمله این که بیش از پنج سال، شعار سال در راستای تقویت و توسعه تولید ملی، حمایت از کار و تقویت ساخت درونی نظام و حمایت از سرمایه ملی نامگذاری شده است.

 

لذا در این راستا، نقش تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخل اهمیت دارد. از طرفی باید برای بهینه سازی و  و تبیین نقش تولید ملی در اقتصاد مقاومتی به اهمیت و ضرورت موضوع تولید ملی در جهت تقابل و مبارزه با دشمنان برای زمینگیر ساختن نظام در عرصه اقتصاد تلاش نمود. لذا برای تبیین نقش تولید ملی در اقتصاد مقاومتی باید به پیشینه و مرور این گفتمان پرداخت.

 

این که تولیدات غیر بومی و غیر ملی تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده دشمنان علیه مردم شوند و در بحرانها و تحریم ها اقتصاد کشور زمینگیر شود ضرورت پرداختن به موضوع تولید ملی و بومی سازی اقتصاد ضرورت پیدا می­کند.

 

لذا در این راستا ابتدا باید جوانب “اقتصاد مقاومتی” و “تولید ملی” را با تمام ظرفیتها ی کشور برشمرد و ارکان و ملزومات آن‌ها را بررسی کرد، سپس رابطه اجزاء لازم و ملزوم آن را در راستای تقویت اقتصاد بومی مورد دقت و توجه قرار ‌دهیم تا به این نتیجه برسیم که چگونه تولید ملی راهبرد مقاومتی را تقویت و تکمیل می‌کند.

 

همچنین یکی از راه‌کار‌ها برای ارتقای تولید ملی فرهنگ سازی در اصلاح الگوی مصرف است. در واقع باید به این نکته اشاره کرد که اقتصاد مقاومتی می‌‌خواهد در شرایط فشار به کشور، راه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را تعیین و رهنمون نماید که تولید از طریق تکیه‌ی به مردم و مردمی‌کردن اقتصاد، مدیریت مصرف، کاهش وابستگی به نفت، کار‌آفرین کردن اقتصاد، نو‌آوری، استفاده حداکثری از زمان و منابع و امکانات، فعال نمودن واحد‌های کوچک و متوسط اقتصادی و… به این مهم کمک می‌نماید.

 

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۷
اعظم سادات سرآبادانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی